Linksys Velop Pro 7 - Reviews

• Best Reviewed feb 2024

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Linksys Velop Pro 7 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Jo073 10-04-2024

Mooi design en veel instelopties

Geschreven voor: Linksys Velop Pro 7

Ik mocht deze router set een aantal weken testen en geef graag hierbij mijn review. De router set heeft een luxe design, maar daar staat wel tegenover dat de punten van zichzelf relatief groot en zwaar zijn. Gemakkelijk uit het zicht zetten is hierdoor lastiger, maar gezien het design hoef je ze ook zeker niet te verstoppen. Zet ze ergens mooi neer, dan doen ze het ook nog eens beter 😉.
De installatie kostte wat tijd maar de stappen wijzen zichzelf. Daarnaast krijg je via de app instructies die meelopen met het installatie proces en deze zijn duidelijk te volgen. Er zijn vervolgens in de app verschillende mogelijkheden om de set te personaliseren, zoals het instellen van een gezinstijd en een gastnetwerk. Verder kan je eenvoudig zien welke apparaten verbonden zijn, wat de status van de verbinding is en een snelheidscontrole uitvoeren.

• Personaliseerbaar

Minpunten

• Groot
  • Duur

LRB19852 02-04-2024

Al m'n draden weg én nog sneller ook

Geschreven voor: Linksys Velop Pro 7

Ik heb deze min of meer opgelegd gekregen door mijn vriend die zich stoorde aan de wirwar van kabels van en naar de oude router om goed internet te hebben. Daarnaast hadden we een repeater hangen maar bleef de wifi niet ideaal op meerdere plekken in het huis.

Deze set was even een kleine moeite om te installeren (maar ging prima met de bijbehorende app) maar dan heb je ook wat. Alle draden zijn weg, de wifi is overal in huis goed bereikbaar én het is nog sneller ook. Wat ik pas later bedacht was dat ik eerst met de repeater allemaal verschillende netwerken had maar nu maar één waardoor ik niet meer merk dat er iets wisselt als ik door het huis loop. Ik blij en mijn vriend blij dus super tevreden.

Klein detail is het design, het zijn best grote kastjes maar wel mooi vormgegeven. Kun je mooi in een hoek zetten en door het grote bereik geen probleem. Ik ben benieuwd hoe het in ons nieuwe huis gaat werken, voorlopig super blij mee in ieder geval!

Gabri71 29-03-2024

Niet wat we verwacht hadden

Geschreven voor: Linksys Velop Pro 7

We hadden hoge verwachtingen maar zijn uiteindelijk niet erg enthousiast. De installatie was echt een heel gedoe. Via de iPad lukte het niet. Heel lang aan het knoeien geweest, via de iPad is het niet emanar wel via de computer. In eerste instantie viel de snelheid tegen maar later werd dat beter. Qua bereik is het voor ons wel goed omdat we niet overal wifi nodig hebben maar op zich voor een huis met drie verdiepingen heb je eigenlijk 3 routers nodig. Al met al voor deze prijs geen aanrader.

Pluspunten

• Stabiel
  • Snelheid

Minpunten

• Installatie
  • Bereik

i***@h************ 15-03-2024

Lastige installatie, maar daarna ben je blij.

Geschreven voor: Linksys Velop Pro 7

Ik heb dit product getest in een huis uit 1830 van ongeveer 570m3 in een drukke binnenstad. De Velops zijn met name geschikt op drukke plekken omdat ze als het ware de signalen van alle mensen om je heen bypassen. Mijn andere huis is een nieuwe vrijstaande woning, en daarvoor is het product dus minder geschikt.
We zijn met het installeren ruim drie uur bezig geweest, en ik vond het niet heel eenvoudig. Daarnaast liepen we tegen meerdere programmeerfouten aan. En de helpdesk die dan zo award winning zou zijn was ronduit slecht en niet behulpzaam, en al helemaal niet 24/7. Dus we moesten best wat horden nemen voor we hem aan de praat hadden. Maar als hij dan eenmaal werkt, dan heb je ook wel wat. Het internet op zolder was toch wel wat brakkig met onze Orbi's, die overigens in aanschaf net zo duur waren, maar inmiddels alweer een paar jaar oud. Met deze Velop is het internet ook op zolder lekker vlot, geen onderbrekingen meer als we televisie kijken. En ook in de rest van de woning is het internet behoorlijk opgeknapt. Dus daar ben ik erg blij mee. En het fijne met een oud huis is natuurlijk dat er geen hak- en breekwerk nodig is met deze Velop. Het design vind ik beslist niet denderend, daar is geen aandacht aan besteed, en dat had wel gemoeten. Maar goed, we hebben de Velop's maar zoveel mogelijk verstopt. Eindconclusie is dat je behoorlijk wat in je mars moet hebben om ze zelf te kunnen installeren, ik vond het echt niet makkelijk, maar dat ze prima werken als je alles eenmaal aan de praat hebt.

Pluspunten

• Als het eenmaal werkt is het goed.

• Slechte helpdesk
  • Drie uur bezig met installeren

Aron 15-03-2024

Goede en snelle router

Geschreven voor: Linksys Velop Pro 7

Ik ben dit product nu zon 2 weken aan het testen en dat bevalt erg goed. De routers hebben een mooi strak design en passen qua formaat eigenlijk op elke plek. Ook het installeren gaat erg gemakkelijk via de bijhorden app, hierin wordt alles stap voor stap uitgelegd. De eerste unit word met behulp van een UTP kabel op je huidige modem aangesloten en de andere unit kun je bijvoorbeeld op de 1e verdieping zetten zodat het signaal daar ook goed is. Deze 2e unit dient alleen aan de netspanning te worden aangesloten en is dus geen UTP kabel nodig. Met de app is het ook mogelijk om de units te updaten maar ook is het mogelijk om instellingen te veranderen zoals je WIFI naam/wachtwoord. Ik ben erg te spreken over deze router en zou hem zeker aanbevelen!

Pluspunten

• Strak design
  • Eenvoudig te installeren
  • Goed signaal

Minpunten

• Prijzig

b******@g******** 14-03-2024
Geschreven voor: Linksys Velop Pro 7

De Velop Pro 7 kwam in een 3-pack doos binnen. Mooie, nette verpakking en de routers zien er stijlvol uit, heel anders dan een traditionele router. Het installeren van de router(s) gaat snel en gemakkelijk in combinatie met de LinkSys app. Heb je meerdere Velop Pro 7 routers, dan wijs je één router aan als hoofdrouter en de rest gaat vanzelf. Mijn WiFi-setup voorheen was een beetje bij elkaar geraapt. Mijn router met internettoegang was doorgelust naar 4 routers in bridge-modus die allemaal hetzelfde SSID uitzonden. Na de installatie van de Velop Pro 7 routers heb ik mijn oude setup verwijderd. Je merkt dat het bereik van de Velop Pro 7 router groot is. Alleen wonen wij in een nieuw bouwhuis met gewapend beton. Daar kan zelfs de Velop Pro niet goed tegenop. Wat helpt is om de Velop Pro 7 routers met ethernet te verbinden. Uiteindelijk had ik op de 2e verdieping nog geen goed bereik. Dat heb ik opgelost door een oude repeater die ik nog had op het netwerk aan te sluiten. Eigenlijk hadden we dus nog een vierde Velop Pro 7 router nodig. De ouderlijke functies zijn gemakkelijk toegankelijk in de app. Je kunt per apparaat het internet uitschakelen of inplannen dat er geen internet is. Hier gaan wij vast een keer gebruik van maken. Wat ook handig is, is dat je één SSID hebt voor 3 frequentiebanden. De router kiest de juiste frequentie voor het apparaat.

r********@h********** 14-03-2024

Top kwaliteit! Super snel WiFi 7!!

Geschreven voor: Linksys Velop Pro 7

We hebben de Linksys Velop Pro 7 nu een paar weken aan het testen. Dit is echt wel een aanrader voor supersnelle wifi. Het design is mooi strak en stijlvol. Niet te groot, pas goed in ons interieur. Beide staan op het dressoir in de woonkamer en slaapkamer. De wifi 7 zorgt voor een erg stabiel netwerk. Elke speedtest die ik doe is bijna hetzelfde. Het installeren is erg simpel met de app. Je kiest wat je voorkeur. Je creëert een netwerkt en naam en eventueel een gastennetwerk. De tweede router vindt de app als je hem dicht bij de eerste zet. Na synchronisatie haal je de router van de stroom en zet je hem op de plek waar je hem graag wilt hebben. De applicatie geeft aan of die wel of niet goed staat en hoe sterk het netwerk is. De verschillende kleuren indicatielampjes geven aan wat die aan het doen is. Heel fijn is dat je dit indicatie lampje uit kan zetten via de app. Voor als je echt een donkere slaapkamer wil. We hebben er een in de woonkamer en een op de slaapkamer staan. Het bereik is erg goed en groot. Uit meerdere speedtest blijkt dat die echt het maximale van wat er binnenkomt qua internetsnelheid eruit haalt. De wifi is echt snel! In het begin was het even zoeken naar de juiste plekken maar alles werkt perfect nu. Per verdieping is één punt voldoende. 1 punt kan zelfs 2 verdiepingen aan. Boven hebben we 3 slaapkamers en badkamer en overal heb je goed bereik. Zelfs op zolder is het bereik nog voldoende om met een laptop te werken of tv te kijken. Waar we voorheen nog een extra punt nodig hadden. Soms schakelt die niet snel over naar het dichtbij zijnde punt. Maar het bereik is zo goed dat je dat qua snelheid niet echt merkt. De app heeft ouderlijke controlefuncties. Hiermee kun je makkelijk een bepaald apparaat geen wifi geven of een tijd instellen. Handig!! Er zijn nog meer mogelijkheden om bijvoorbeeld een internetkabel eraan te verbinden. Nog niet geprobeerd. Conclusie, zeker aan te bevelen!

Pluspunten

• Super snel
  • Groot bereik
  • Makkelijk te installeren
  • Gebruiksvriendelijk makkelijk aan te passen
  • Goede looks

Minpunten

• soms overgang naar andere punt traag

lenbak 11-03-2024

Voorbereid op de toekomst

Geschreven voor: Linksys Velop Pro 7

Ik heb de Velop Pro 7 van Linksys nu ruim twee weken in bezit om deze te testen. Het betreft de versie met twee units. Bij het uitpakken viel meteen het aansprekende design van de units op. De torenvormige units zien er strak uit en passen goed in mijn thuiskantoor. Het aansluiten was heel simpel. Een unit moest ik aansluiten met een utp kabel op de modem van mijn ISP, deze staat nu in de meterkast. De andere unit heb ik op de eerste verdieping van mijn woning geplaatst. Het installeren ging via de app en was met een paar klikken gebeurd, de app geeft per stap aan wat je moet doen en hoe je alles moet aansluiten. De app werkt intuïtief en heeft ook al een paar updates gehad in de laatste weken. Via de app is alles in te stellen en in te zien. Je kunt er onder andere de naam en het wachtwoord van het WiFi netwerk instellen maar ook inzien welke apparaten er verbonden zijn (geweest). Verder kun je uiteraard ook de meer geavanceerde instellingen aanpassen. Over het bereik ben ik zeer te spreken. WiFi 7 wordt ondersteund en dat is erg prettig met het oog op de toekomst. Overal in huis is de dekking goed en op de meeste plekken haal ik via WiFi 6 en WiFi 7 de maximale snelheid van mijn provider (1 Gigabit/sec). Tevens heeft elke unit twee poorten om een apparaten bedraad aan te sluiten. Ik gebruik deze poorten zelf niet maar kan me voorstellen dat in bepaalde situaties of voor vaste werkplekken handig kan zijn. Mocht je op zoek zijn naar goede dekking en voorbereid willen zijn op de toekomst dan beveel ik Velop Pro 7 van harte aan!

Pluspunten

• Bereik
  • App
  • Snelheid

Minpunten

• Relatief hoge prijs

ProductTesterS 01-03-2024

Snelle en Stabiele Router

Geschreven voor: Linksys Velop Pro 7

Ik heb dit product ontvangen om te testen in ruil voor mijn eerlijke mening.

Toen ik de doos zag en opende kreeg ik door de professionele uitstraling het gevoel dat ik een cadeau voor mezelf had gekocht. De installatie met behulp van de app was vervolgens erg gemakkelijk en het instellen van het netwerk daarna ook.

De snelheid van mijn netwerk werd dankzij de router gemiddeld 10% sneller was dan dat het eerst was. Ik had hiervoor een enkele router in plaats van een mesh systeem dat meerdere punten had. Dit verbeterde mijn bereik. De stabiliteit van het werk was erg goed, dit bleef het ook als er intensief gebruikt werd gemaakt van het internet met meerdere apparaten. Ik vond het fijn dat ik een paar apparaten een prioriteit kon geven voor het gebruik van de capaciteit van het netwerk voor bijvoorbeeld werk. De app gaf echter niet altijd goed aan welke apparaten er verbonden waren met het netwerk. De app dacht dat ik een ander model telefoon had dan ik eigenlijk heb en ook de versie van het besturingssysteem klopte niet. Gelukkig werkte de andere handige functies die ingesteld konden worden wel. Zo kon er bijvoorbeeld een ouderlijk toezicht en veilig surfen aangezet worden.

De router kan gemakkelijk ergens geplaatst worden omdat hij erg smal is. De moderne en strakke uitstraling maakt het niet erg als hij in het zicht staat. Ook is het mogelijk om ervoor te zorgen dat het lampje op de router uitstaat als het nacht is, waardoor er geen hinder is van licht.

Het is dus een snelle en stabiele router met een goed bereik. De installatie is makkelijk en het beheren en instellen van het netwerk is met behulp van de app erg simpel. Het ontwerp van de router is modern.

Pluspunten

• Stabiel
  • Snel
  • Moderne uitstraling

Minpunten

• Verkeerde detectie apparaten

FabianvanderMeijden 28-02-2024

Bevalt erg goed, aanrader!

Geschreven voor: Linksys Velop Pro 7

Mijn eerste indruk van de Velop Pro 7 Router was positief. Het moderne ontwerp sprak me direct aan, en ik had meteen het gevoel dat het een kwaliteitsproduct was. Toen ik begon met het installatieproces via de app, was ik verrast door hoe eenvoudig het was. Binnen enkele minuten had ik het hele systeem werkend, inclusief het opzetten van een mesh-netwerk.

Mijn WiFi-setup was voorheen vrij standaard, met slechts één router die niet altijd volledig bereik bood in mijn huis. Met de Velop Pro 7 Router is dat volledig veranderd. Het mesh-netwerk zorgt ervoor dat ik overal in huis een stabiele verbinding heb, zonder last te hebben van 'dode zones'.

Naast deze aspecten ben ik ook onder de indruk van de geavanceerde beveiligingsfuncties die worden geboden. Al met al heeft de Velop Pro 7 Router mijn WiFi-ervaring aanzienlijk verbeterd, en ik zou het zonder aarzeling aanbevelen aan anderen die op zoek zijn naar een krachtig en betrouwbaar mesh-netwerksysteem.

Pluspunten

• Goede uitstraling
  • Beter internet

Minpunten

• Aan de dure kant

Dennis 27-02-2024

Top router, snel en sterk signaal,

Geschreven voor: Linksys Velop Pro 7

top router, makkelijker, super snel en groot bereik

Zeer blij dat ik dit product heb mogen testen. De routers zijn makkelijk op te zetten via de Linksys app. Het enige wat je even goed moet weten is dat ze niet automatisch aan elkaar gekoppeld zijn, maar dat je ze allebei moet instellen en koppelen. Wat gelijk opvalt was het grote formaat van de wifi torens; ze zijn slank, maar hoog. Dit maakt ze enigszins onpraktisch om op een hoge kast te zetten. Gelukkig is het uiterlijk goed dus is het minder erg als ze in het zicht staan.
Deze hoogte is waarschijnlijk nodig voor de antennes die erin zitten. Want de signaalsterkte en daarmee ook het bereik van deze routers is echt veel sterker dan ik verwacht had. Zelf woon ik in een appartementencomplex op 4 hoog, en door het slimme optimaliseren van kanalen van de router en het sterke signaal heb ik echt geen enkele interferentie meer van andere wifi signalen. Het signaal is zelfs zo sterk dat als ik buiten de parkeerplaats op rijd, ik vaak al verbinding maak met het signaal!
Daarbij komt ook nog eens het voordeel van het 6 GHz netwerk, een frequentieband die nog niet veel gebruikt wordt. Dit zorgt ervoor dat je bijna geen last hebt van verstoring door de netwerken van de buren. Hoewel ik maar één apparaat had dat met dit netwerk kon verbinden, merkte ik dat de snelheid overeenkwam met de beloofde specificaties, zelfs in een omgeving met veel potentieel interfererende signalen.
Een interessante observatie was hoe de frequentie de penetratie door materialen beïnvloedt. Het 6 GHz signaal had moeite om dikke betonnen muren te doordringen, waardoor het in sommige kamers zwakker was. Gelukkig werd dit gecompenseerd door de andere twee frequentiebanden, die zonder problemen deze gebieden bereikten.
Een ander pluspunt is de veelzijdigheid van de aansluitmogelijkheden. Elke toren biedt vier ethernetpoorten, waardoor het eenvoudig is om extra apparaten direct aan te sluiten, zonder de noodzaak voor extra modems of routers. Dit, gecombineerd met de geavanceerde functies en eenvoudige configuratie via de app, maakt de Linksys router een uitmuntende keuze voor iedereen die op zoek is naar betrouwbare, krachtige wifi dekking en de mogelijkheid om eenvoudig een thuisnetwerk uit te breiden.
Kortom, mijn ervaring met de Linksys routers heeft mijn verwachtingen overtroffen. Het gemak van installatie, gecombineerd met de indrukwekkende snelheid en betrouwbaarheid, maakt dit systeem een aanrader voor elke tech liefhebber of iemand die simpelweg genieten wil van naadloze connectiviteit door het hele huis.

Pluspunten

• groot bereik
  • super snel
  • extra ethernet poorten
  • groot bereik
  • super snel
  • extra ethernet poorten

Minpunten

• prijs
  • zeer hoge torens
  • prijs
  • zeer hoge torens

a**************@g******** 23-02-2024

heel het huis en tuin bereik

Geschreven voor: Linksys Velop Pro 7

Heb de router speciaal voor mijn kantoor in de garage, en daar moet ik goed internet hebben, Nadat ik de router geïnstalleerd had, was er overal internet in mijn huis maar ook in mijn tuin. Heb 2 routers en dan heb je ook overal internet. Het installeren ging snel en gemakkelijk, ook het koppelen van mijn producten die internet moeten hebben ging snel. Bovendien is het ook een sieraad op mijn bureau en ben nu van veel storingen bevrijd. Heb deze binnen gekregen om te testen en ik moet zeggen, ben er heel erg tevreden over. Geen storingen en overal goed internet. Kortom, de prijs is wel wat aan de hoge kant maar dit product is de prijs dubbel en dwars waard.

Pluspunten

• straalt luxe uit
  • snel geïnstalleerd
  • overal bereik

Minpunten

• prijs aan de hoge kant